verve virtual events Talent Management Nieuws

Verve brengt virtuele evenementen tot leven in wereld na COVID-19

Voor evenementenorganisator Verve had het verbod op massabijeenkomsten en de nieuwe regels voor social distancing tijdens de coronacrisis de doodsteek kunnen betekenen. Binnen een week veranderde het bedrijf echter in een virtuele virtuoos. De evenementensector behoorde tot de eerste getroffen sectoren door de beperkingen als gevolg van COVID-19. Van de ene op de andere dag moesten bedrijven hun congressen, beurzen, seminars en persoonlijke bijeenkomsten met partners en klanten annuleren.

Digitale team
Lisa Carmody, senior accountmanager bij het 70 medewerkers tellende bureau: “We hadden een gunstige uitgangspositie. We hoefden niet op zoek naar digitale experts, want we hebben ons eigen digitale team. We gingen dus met z’n allen aan de slag en deelden informatie met elkaar, zodat we klanten de mogelijkheid boden om in een virtuele ruimte te doen wat ze voorheen op de vloer deden.”

Verve bedient klanten als Diageo en Google en heeft kantoren in Dublin en Londen en een vestiging in Amsterdam. Het bedrijf is 28 jaar geleden opgericht door managing director Ronan Traynor. Vandaag de dag is het een multidisciplinair team met creatieve geesten, verhalenvertellers, techneuten en de altijd belangrijke productie-, account- en overige managers. “Al onze teams werken samen, ongeacht hun locatie”, aldus Lisa. “We waren al een Zoom-bedrijf, lang voordat COVID-19 begon.”

Nieuw gebruik van studio
Om zijn nieuwe digitale evenementen tot leven te brengen, creëerde Verve in zijn kantoor in Dublin een volledig operationele ‘groene studio’. Hier kunnen klanten live professionele videobeelden opnemen of streamen en tegelijkertijd de regels voor social distancing in acht nemen. De eerste productie van de nieuwe studio was een zogenoemde townhallmeeting. De presentatie was in handen van Traynor, en hij werd live gestreamd naar de medewerkers van Verve, die op dat moment vanuit huis werkten. “Het was een geweldige mogelijkheid om ons te laten zien hoe de studio werkt en waar we hem voor kunnen gebruiken”, aldus Lisa.

Bedrijven zijn ondernemend
Verve speelde met de snelle omschakeling perfect in op de grootste klantuitdaging: hoe als bedrijf in contact te blijven met klanten, partners en medewerkers wanneer dit niet meer persoonlijk kan. “Online gaan is dan de enige optie. Klanten overspoelden ons om hun website bij te werken of aan te passen voor online aankopen van mensen. De behoefte aan socialemediastrategieën nam drastisch toe. Wat er  in de wereld ook gebeurt, bedrijven zitten vol plannen en willen misschien zelfs een nieuw product lanceren.”
Hoewel bedrijven via sociale media en online evenementen zichtbaar kunnen blijven, moeten de toon en stijl van de berichten weldoordacht zijn. Lisa: “De berichten moeten respect tonen voor waar het klanten in deze tijd om gaat. Ze waarschuwt echter dat bedrijven die nu niets van zich laten horen, daar later de rekening voor gepresenteerd kunnen krijgen.”

Nieuwe doelen
Interne communicatie is de andere grote uitdaging voor organisaties in een tijd dat thuiswerken zo wijdverbreid is. Of het er nu om gaat medewerkers erbij te blijven betrekken, hun zo veel mogelijk van de sociale interactie te bieden die ze gewend zijn van hun fysieke aanwezigheid in het kantoor met al hun collega’s of belangrijke bedrijfsinformatie door te geven, bedrijven moeten contact onderhouden met hun vanuit huis werkende medewerkers. Sommige klanten van Verve hebben de groene ruimte gebruikt voor het organiseren van online sociale evenementen zoals quizzen, terwijl andere klanten dat gedaan hebben voor townhallmeetings of brainstormsessies. “Er moet aan enorm veel eisen voldaan worden, maar het belangrijkste is dat we bedrijven kunnen helpen bij het realiseren van hun doelen”, aldus Lisa.

Aanpassingen voor samenwerken
Verve werkt samen met organisaties in alle sectoren: van liefdadigheidsinstellingen, retailers en FMCG’s tot financiële dienstverleners, farmaceutische bedrijven en techbedrijven. Het bedrijf heeft concrete en online evenementen georganiseerd in heel Europa en daarnaast samengewerkt met klanten uit de VS. Lisa: “We zijn ons allemaal aan het aanpassen aan het nieuwe werken en samenwerken. Er zullen elke dag weer nieuwe problemen zijn, en dat gaat waarschijnlijk nog wel een paar maanden zo door. In ons bedrijf werken we nu samen op een manier die we mogelijk nooit hadden gehad als de wereld ‘business as usual’ was geweest. Dat geeft een nieuwe stimulans.”

Related Articles

Volg het Ierse voordeel voor de

Vul hieronder uw gegevens in om op de hoogte te blijven van de [sector]-voordelen van Ierland, uitgebreide succesverhalen van klanten te lezen en de perfecte [sector]-partner voor uw bedrijf te vinden.




NU ABONNERENNU ABONNEREN

Thank you

for registering to our newsletter